Нафтова платформа Aker H-6e

Довжина: 90 м.

Ширина: 70 м.

Осадка

- Робоча: 23 м.

- Транзитна: 9,5 м.

Транзитна швидкість: до 8 вузлів (15 км/год).

Водообсяг

- Робочий: 64 500 м.

- Транзитний: 44 500 м.

Максимальна глибина

- Води: 3048 м (10 000 футів).

- Буріння: 9144 м (30 000 футів).

Чисельність екіпажу

- Проєктна: 140 осіб.

- Після доробки: 160 осіб.

Приписка судна (флаг): Маршаллові острови.


Щодня у світі спалюється до 11 млн т нафти, і з часом потреба в сировині цього виду лише збільшується. Чималу частину цього неймовірного обсягу палива видобувають у морі — на шельфових родовищах. Для цього інженери створили гігантські нафтодобувні бурильні установки вагою сотні тисяч тонн, для яких не загрозливі ні шторми, ні землетруси, ні страшенний холод.


Серед найбільших бурильних установок, змонтованих на плавучих платформах, — Aker H-6e, які виробляють з 2009 року на норвезьких верфях компанії Aker Solutions. До побудови платформ цієї серії буріння на трикілометровій глибині вважалося чимось нереальним. Навіть тепер, після того як 2017 року Китай ввів в експлуатацію плавучу бурову установку «Синій кит», здатну здійснювати буріння на глибині до 3658 м (12 000 футів), заглиблюючись у земну кору на 15 240 м (50 000 футів), платформи Aker H-6e не втратили своєї унікальності. Адже крім колосальних розмірів особливістю цієї напівзануреної бурової установки є її здатність витримувати шторми й урагани з висотою хвиль до 20 м і працювати в умовах екстремальних температур у будь-яких кліматичних зонах — як на півночі, за полярним колом, так і в тропіках. Це доволі рідкісна характеристика для таких споруд, більшість яких спеціально проєктують під певні кліматичні умови.

Вартість побудови однієї бурової установки Aker H-6e на момент замовлення 2006 року становила 1,2 млрд американських доларів. Усього за три роки норвезькі фахівці спроєктували, побудували і встановили 4000 т обладнання й агрегатів. Палубні секції та інші об'ємисті сталеві конструкції збирали в Іспанії та Польщі, а 15000-тонні корпуси платформи будували в сухих доках Дубая. Відтак усе це транспортували на верф у норвезькому Строде, оскільки спочатку там для них просто бракувало вільних виробничих потужностей.


Завдяки колосальним розмірам плавучої платформи на ній вдалося розмістити набагато більше обладнання, ніж це можна зробити на багатьох інших бурових установках. Як наслідок, забезпечено вищий ступінь автономності, потрібної для економічно ефективного видобування нафти у віддалених районах, бо відпадає потреба в частому доставлянні продовольства і матеріально-технічних засобів. У 160 одномісних каютах з комфортом розташовується багатонаціональний обслуговуючий персонал бурової установки.


Улітку 2009 року дві найсучасніші напівзанурені бурові платформи шостого покоління Aker H6e — «Акер Шпіцберген» і «Акер Баренц» — були готові до роботи. Їх здали в оренду нафтодобувним корпораціям. І ті відразу ж ввели їх в експлуатацію, адже вартість дня оренди однієї такої платформи становить 520 тис. американських доларів, незалежно від того, чи дає в цей час бурова установка прибуток, чи простоює.


Ця стаття з крутого проєкту «Розумний плакат «Глибини океану»! Хочеш дізнатися про нього докладніше? Тоді тисни сюди!


А ще у нас є захоплюючі плакати «Сонячна система» і «Планета Земля».